De Meridiaanschool
© De Meridiaanschool

Docent

Joke Bik-Nowee

Na studie fysiotherapie in ben ik in 1991 afgestudeerd als acupuncturist aan de European University of Traditional Chinese Medicine. Vanaf die tijd ben ik werkzaam in mijn eigen acupunctuurpraktijk. Ik heb diverse cursussen gevolgd op het gebied van Japanse acupunctuur als Manaka, Shonishin en Kiiko Matsumoto stijl. In 2000 ben ik afgestudeerd als Toyohari acupuncturist aan de European Branche of the Toyohari Association EBTA. Na het volgen van de Advanced course ben ik sinds 2006 als docent verbonden aan de EBTA en geef ik les in Nederland en Europa. Samen met Leon d’Oliveira heb ik de Meridiaanschool opgericht in 2014. Inmiddels ben ik eigenaar van de Meridiaanschool en organiseer ik cursussen over Japanse acupunctuur, die vooral praktijk gericht zijn. In de Japanse acupunctuur zijn vaardigheden in diagnose stellen, naaldtechnieken, puntlokalisaties en controle over wat er gebeurt, niet uit een boekje te leren. Door veel te doen, oefenen met anderen kun je dit leren.
De Meridiaanschool
Nascholingsinstituut voor Japanse Acupunctuur